Sõltuvalt teie reisiviisist tuleb piiratud esemete deklareerimiseks helistada oma piirkondlikule kontaktkeskusele enne reisi eranditult ja uuesti lennule registreerimise ajal. 24-tunnine teade on tavaliselt piisav, kuid reisijad, kes soovivad transportida piiratud esemeid Hoek van Holland ja Harwichi vahel, peavad sellest teatama vähemalt 72 tundi. Kontrollige oma piirkonna kliendikeskset lahtiolekuaega.
Ei. Kooskõlas ohutuseeskirjadega ei tohi erasõidukites vedada varukütuse mahuteid.
Rahvusvahelise ja Ühendkuningriigi õigusaktide kohaselt peavad reisijad, kes soovivad vedada gaase silindrites (rõhu- või gaasimahutites), järgima järgmisi sätteid, mida ettevõte on kohustatud kohaldama vastavalt asjakohastele eeskirjadele. Ettevõttel võib olla ka teisi gaase, mida ei ole allpool konkreetselt loetletud ja milliseid nõuandeid saab meie veoosakonnast anda. Stena Line ei võta endale vastutust selliste esemete saatmisel tekkivate viivituste või vastuvõtmisest keeldumise eest, kui õigusnorme või tingimusi ei ole täidetud või meid ei ole broneerimise ajal nendest eelnevalt teavitatud.
Ainult erakasutuseks mõeldud propaan- ja butaangaasi (s.t telkimiseks) võib vedada balloonides kogusuurusega kuni 47 kg (välja arvatud gaasimahuti mass).
Isiklikuks kasutamiseks mõeldud sukeldumisgaase (sh õhku) võib vedada erasõidukites, mida kasutatakse reisijate vedamiseks, ja nende isikliku sukeldumisvarustuse vedamiseks järgmistel tingimustel: (i) gaasiballoonid peavad olema ette nähtud reisija isiklikuks kasutamiseks; (ii) ühes sõidukis veetavate balloonide maksimaalne arv on kuus „F” suuruses või väiksemat ballooni (nt kuni 60 liitrise kogumahutavusega), milles on kas SURUÕHK (UN1002), KOMPRIMEERITUD HAPNIK (UN1072) või KOMPRIMEERITUD GAAS, OKSÜDEERIV N.O.S. (hapnik, dilämmastikoksiid) (UN3156) (sellel on üldiselt kaubanimi „Entenox”); (iii) paigalt liikumise vältimiseks peavad kõik balloonid olema sõidukis kinnitatud; (iv) muid ohtlikke kaupu (sh tuleohtlikke gaase ja vedelikke) ei tohi mitte mingil juhul vedada samas sõidukis sukeldumiseks ette nähtud gaasidega.
Meditsiiniline hapnik isiklikuks kasutamiseks erasõidukites (kasutatakse haigete või puudega isikute kandmiseks). Sõidukid võivad vedada kuni 6, suurusega "F" või väiksemat (st kuni 60 liitrit koguveemahtu), mis sisaldab UN 1072 - kokkusurutud hapnikku, eeldusel, et patsiendil on arsti kiri, milles öeldakse, et nad vajavad meditsiinilist hapnikku.
Kalibreerimisgaasi, mis ei ole toksiline ja mida kasutatakse ainult kalibreerimise eesmärgil, võib vedada tingimusel, et surveanumate (ballooni) või gaasi sisaldavate väikeste mahutite (gaasipadrunite) kogumaht ei ületa 50 liitrit.
Mittesüttivaid gaase (klass 2.2) võib tarnimiseks vastu võtta, kui neid transporditakse väiksema kui 200 kPa rõhu ja 20 ºC juures ja need ei ole vedeldatud või jahutatud vedelgaasid. Pange tähele, et F-suurusel on 9,4 liitrit veekogust, mille ligikaudsed mõõtmed on 930 × 140 mm.
Palun arvestage, et transpordinõuded kehtivad samamoodi ka nominaalselt tühjadele balloonidele, sest rahvusvahelised eeskirjad käsitlevad „tühjasid“ surveanumaid (balloone) ohtlike kaupadena, välja arvatud juhul, kui need on puhastatud ja kui ballooniga on kaasas seda kinnitav sertifikaat. Välja arvatud meditsiinilistes rakendustes kasutamisel, tuleb gaasivarustus alati eespool nimetatud eesmärkidel veetavate silindrite puhul välja lülitada; kõik silindrid peavad olema piisavalt kinnitatud laeva liikumise vastu ning eemal süüte- ja soojusallikatest. Jätame endale õiguse kontrollida, kas silinder on tühi, või taotleda sertifikaati puhastamise/puhastamise tõendina, kui silindrid on kaasas ja kuulutatud meile „tühjaks“. Kõik ülaltoodud esemed tuleb ettevõttele deklareerida, helistades meie kontaktkeskusesse vähemalt 24 tundi enne väljumiskuupäeva ja -kellaaega ning uuesti sadamasse saabumisel lennule registreerimise kabiini/lauda. Atsetüleengaasi ei ole lubatud vedada mingil ajal ega mingil juhul.
Tulirelvi, spordirelvi ja laskemoona veetakse ainult kooskõlas range ettevõtte poliitikaga, milles võetakse arvesse kõiki meie marsruutidele reisimise ajal kehtivaid seadusandlikke ja/või seadusandlikke eeskirju. Tulirelvad, spordirelvad ja laskemoon tuleb deklareerida ettevõttele broneerimise ajal, helistades meie kontaktkeskusesse. Teil võib olenevalt kaasas olevatest esemetest olla vaja reisida ka veopiletil. Kuna õigusaktid võivad muutuda, jätame endale õiguse muuta oma veotingimusi vastavalt lühikese etteteatamisega.
ÜRO klassi 1.4 padrunid võivad olla dokumentatsioonita, vedades privaatsõidukis maksimaalselt 1000 kassetti, tingimusel et kassetid on tootja originaalpakendis. Seda summat ületavad kogused, mis ei ole klassi 1.4s, tuleb deklareerida ja vedada vastavalt IMDG koodeksi täielikele sätetele; ja ainult juhul, kui laevad „Ohtlike kaupade vastavusdokument“ lubavad sellist vedu. Laskemoon, mille kogus on suurem kui 1000 padrunit ja mida veetakse kaasas ainult ohtlike kaupade deklaratsiooni alusel, tuleb broneerida ja pilet tuleb osta meie kaubaveoosakonna kaudu (ja see sõltub ka valitud laevast/marsruudist ning sellest, kas selleks on olemas õigusnormides ette nähtud sertifikaadid). Need päringud tuleks saata meie veoste broneeringuosakonnale.
On nõue, et iga tulirelva toetaks alati lähte- ja/või sihtriigile vastava litsentsi väljastamine, mis peaks olema taotluse korral kontrollimiseks kättesaadav. Kui tulirelvi kandev sõiduk saabub sadamasse, teavitatakse sellest meie tollijuhti ja sadamaturvalisust ning seejärel rakendatakse kohapeal dokumenteeritud protseduure, et tagada järgmiste tegevuste toimumine vastavalt vajadusele:
Tulirelvad, spordirelvad ja laskemoon jäävad sõidukisse kogu reisi ajaks tingimusel, et:
a) Tulirelvad, spordirelvad ja laskemoon on sõiduki pagasiruumis silma alt ära ja on lukustatud sobivasse kasti.
b) Kaubalaadimise ametnik või tema nimetatud isik on kinnitanud, et kõik sõiduki uksed on lukustatud.
c) Sõiduki reisijad jäävad hoolika järelevalve alla, kuni nad on autotekilt lahkunud.
Kui laev saabub oma sihtkohta, toimub protseduur vastupidises järjekorras vastavalt sadamas kehtivatele kohalikele dokumenteeritud protseduuridele.
Reisija kohuseks on hankida vastav teave relvade, seerianumbrite, jahilubade ja relvalubade kohta.
Jalgsi reisijatel on tulirelvade, spordirelvade, laskemoona, mõõkade, nugade, külmrelvade ja ohtlike ainete vedu alati keelatud. Vajaduse korral saate lisateavet lähtesadamas tolliametnikult. Täiendavat teavet saab vajadusel sadamast väljumiskoha valvehalduri käest.
Ohtlike kaupade, tulirelvade või laskemoonaga ei ole lubatud reisida ilma meie eelneva loata. Kõigi kehtivate eeskirjade järgimist, mis kehtivad broneerimise ja reisimise ajal, ning vajaduse korral asjakohaste deklaratsioonide või litsentside esitamist, peab sõiduki eest vastutav isik alati järgima. Ohtlikud veosed mereveoks, nagu on reguleeritud rahvusvahelises ohtlike kaupade mereveo eeskirjas (IMDG-koodis), hõlmavad aineid või esemeid, mis on klassifitseeritud ja identifitseeritud järgmiste kategooriate alusel:
On ebapraktiline loetleda konkreetsed kaubad, mis on klassifitseeritud ohtlikeks kaupadeks, kuna see on mitteammendav nimekiri. Vastutus kontrollida, kas transporditavaid aineid või esemeid tuleb deklareerida, jääb alati kliendile; Stena Line ei vastuta selliste esemete saatmise hilinemise või vastuvõtmisest keeldumise eest, kui õigusnormid või -tingimused ei ole täidetud.
Alates 1. septembrist 2022 on keelatud tuua ELi ja Euroopa Vabakaubanduse Assotsiatsiooni (EFTA) riikidest Suurbritanniasse korraga enam kui 2 kg sealiha või sealihatooteid, kui neil toodetel ei ole ELi tervisemärgist või kui need ei ole kaubanduslikult pakendatud ELi päritolu tootena. See ei kehti kaubandusliku impordi suhtes, mida meede ei mõjuta.